Biografia

Celé sa to začalo v detstve, keď som dostal svoje prvé pastelky. Tvarovať, upravovať, kresliť a meniť rôzne materiály ma bavilo už na základnej škole. Kreslenie a maľovanie ma sprevádzalo od detstva, preto som začal v štvrtej triede navštevovať výtvarnú ľudovú školu umenia v Topoľčanoch. Fascinovali ma diela starých majstrov, kreslil som podľa nich, a už vtedy mi bolo jasné čo chcem robiť v budúcnosti. Narodil som sa v roku 1977 v Topoľčanoch. Vyrastal som v Prašiciach, kde som aj chodil na základnú školu. 

Daniel Kišac

Po základnej škole som pokračoval na ŠUV Jozefa Vydru v Bratislave odbor výstavníctvo u profesora Bočkaya. Na strednej škole som sa naučil veľa techník maľby a kresby. Nadobudol som zručnosti vyrábať a tvoriť z rôznych materiálov. Oslovil ma grafický dizajn, v ktorom som pokračoval na VŠVU v Bratislave 2 roky. Po škole som sa stále venoval maľbe, svoje nápady som začal realizovať v praxi formou zákazkovej výroby. Popri zákazkách ma oslovil interiérový dizajn, navrhol som zopár interiérov, ktoré boli aj realizované. 

V interiérovom dizajne som pracoval s doplnkami ako reliéfy a svietidlá z rôznych materiálov, ktoré som navrhol a aj zrealizoval do daného priestoru. Používal som hlavne sádru, kov, drevo a listy stromov. Cez interiérove doplnky som sa prepracoval späť k maľbe, kde rád experimentujem. Používam a osvojujem si staré techniky prostredníctvom, ktorých študujem naše dejiny a pôvodnú kultúru. Keďže všetko nové je len dobre zabudnuté staré. Momentálne sa venujem voľnej tvorbe.

Niekde na dvore

1. KÓPIE OBRAZOV

Už na základnej škole ma fascinovali diela starých majstrov – umenie v najrýdzejšej podobe

2. MUŠLE

Fascinácia niečoho tajomného

Egypt – farebnosť

Morské mušle – prázdna schránka bez života, ale pritom akoby nespadali pod zub času

Spojenie morského sveta so súšou (pevninou), kedy niečo miniatúrne zobrazujem ako nadprirodzene veľké – surrealizmus trochu inak.

V tomto období som bol zaujatý tajomnom a rôznorodosťou morských mušlí, tiež experimentovaním s rôznymi materiálmi, s prechodom do trojrozmerných svietidiel stále inšpirovaných ulitou ako takou

3. INTERIÉRY

VÝROBA SEDAČIEK

Kancelária a zasadacia miestnosť

Realizovaná sektorovým kombinovaním ako nábytku tak obrazov, na ktorých sú zobrazené najvyrábanejšie sedačky výrobcu. Obrazy sú tvorené v štýle reklamy 30. rokov a tiež sklobetónová stena s logom výrobcu a plnými dverami (pozitív-negatív)

Lokalita: Nábytok Merašický, Topoľčany

4. RODINNÝ DOM

Časovo náročnejšie keďže majiteľ je vášnivým poľovníkom, v tom čase fascinovaný Afrikou. Po vyslovení jeho predstáv s tým, že mám voľnú ruku som začal štúdiom prírody a zvierat daného kontinentu, farbou a kresbou kožušín a nakoniec aj jeho atmosférou. Týmto smerom som viedol prvé návrhy a aplikácie do daného priestoru a času. Štruktúry som priamo aplikoval do nábytku, krbu a sedenia, ktoré som tiež navrhoval. Kombinácia tmavého palisandru podlahy a nábytku so svetlými stenami, ktoré sú farebne kontrastne prepojené. Osvetlenie s dôrazom na funkčnosť.

Aplikovanie štruktúry žirafy priamo na krb, či leptanie do skla vsadeného do maľovaného nábytku s africkými zvieratami. Obrazy sú kombinované so štruktúrami koží mapujúce ako africké tak aj európske zvieratá. Izba s kozorohom a mapou sveta, kde sú vlajky s ulovenou zverou konkrétne a danom mieste.

Kúpeľňa s podsvietením a opäť štruktúrou mušiel na strope a nočnou oblohou. Chvíľka na relax vo vani. Spálňa kombinovaná s oblúkmi , prispôsobená k svietidlu s lastúrami, ako aj posteľ vyrobená priamo do priestoru s veľkým zrkadlom, ktoré umocňuje priestor obrazu mušľového mesta, ktorý je na protiľahlej stene.

Lokalita: Rodinný dom Jacovce

TROFEJE TROCHU INAK

Opäť na zákazku, ale s vlastnou fantáziou, farebná ako aj štrukturovaná kombinácia trofejí vsunutých do obrazu s použitím polychrómie a patiny.
Lokalita: Rodinný dom Jacovce

5. ZIMNÁ ZÁHRADA

Aplikovanie prírodných motívov, listov vtláčaných do materiálu s prechodom do priestorového reliéfu na koncoch zvýraznených lístkovým zlatom.
Lokalita: Rodinný dom Tovarníky

6. ŠTYRI ROČNÉ OBDOBIA

Celkovo inšpirácie naberám hlavne z prírody a vecí okolo mňa, v kombinácií s požiadavkami daných objednávok. Niekde v podvedomí som si chcel vyskúšať aj keramiku, s ktorou som sa oťukával ešte v ľudovej škole umenia a tak sa aj stalo, oslovil ma pán, ktorý chcel nejaké dielko na dom a v danej chvíli som mal možnosť si niečo také zrealizovať. Vtedy mi prešlo rukami okolo 1300 kg sádry /pozitív a forma/ a tiež kameniny okolo 1600 kg. Bola to riadna drina tak som si trošku fyzicky mákol. Bolo to vypaľované na 1300 ̊C v podstate elektroporcelán bez glazúry. Odtiene z prírody + aquarell a na záver lak. Štyriročné obdobia akoby kvádre priamo vystupujúce zo samotnej steny.

Lokalita: Rodinný dom Topoľčany

7. VOĽNÁ TVORBA

Po nadobudnutí skúseností s rôznymi materiálmi a technikami sa opäť vraciam k mojim obľúbeným témam k obrazom alebo momentom, ktoré ma v danej chvíli oslovili. Príroda, Uhrovský hrad, úplne fascinujúci s nábojom minulosti, tajomnosti, sily a jeho okolia. Človečenské telo – žena, portrét, figúra či už v reklame na cukráreň alebo kávu, ešte technikou aquarellu,gvašu s rôznym štruktúrovým povrchom. Najviac ma fascinuje maľba akrylom a olejom na plátno, kde rád kombinujem techniky.